ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡
ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡

۱۸ فروردین،تولدت مبارک

روشن ترین ستاره شب در چشمان توست وقتی میخندی،ای ستاره ی آسمان هنر ، طلوع زیبای زندگیت بی غروب باد!

چهل و نهمین بهار زندگی ات مبارک

دوستت دارم از راه دور...

یک دنیا سلامتی به همراه خوشبختی،موفقیت و عمر طولانی 

و باعزت برایت آرزومندم!

امیدوارم شاد باشی،همانطور که سال هاست مردم را شاد میکنی...



فقط ۱ روز مانده:) تولدت مبارک...

 جشن میلادت بهترین بهانه برای فکر کردن به تو و به یاد آوردن خوبی هایت است...

 سالروز تولدت پیشاپیش مبارک


پای «دورهمی» به شورای نظارت بر صداوسیما کشیده شد/ دست مهران مدیری بیش از حد باز بود

پای «دورهمی» به شورای نظارت بر صداوسیما کشیده شد/ صداوسیما بیش از حد دست مهران مدیری را بازگذاشت

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به اینکه برنامه «دورهمی» در این شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بیان کرد: سریال‌های نوروزی سطح پایین و ضعیفی داشت و تلویزیون در نوروز از برنامه‌های آرشیوی، بیش از حد استفاده کرد.

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: شورای نظارت بر صداوسیما برنامه «دورهمی» مهران مدیری را که در ایام عید پخش شده بود، مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد داد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بجا توصیف کردن تذکر معاون سیما به این برنامه، افزود: به اعتقاد من کلیت این برنامه قابل نقد است و به نظر می آید به دلیل آنکه مهران مدیری هنرمند تلویزیونی برجسته ای است، مدیران به او بیش از حد میدان دادند که هر کاری دلش می خواهد انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه چند قسمت از برنامه «دورهمی» را دیده است، بیان کرد: آن آیتم که فردی را می آوردند که انگلیسی یا فرانسوی صحبت کند و نمی توانست، دقیقا چه پیامی داشت؟ آیا جز تحقیر و دست اندازی آدمها معنایی دیگری از آن برداشت می شد؟ یا موی مهمان برنامه را با ماشین ریش تراش زدن، چه معنا و چه نسبتی با فرهنگ ما دارد؟

سریال های ضعیف نوروزی/ استفاده زیاد از برنامه های آرشیوی

شجاعی کیاسری با بیان اینکه نمی شود با هر کار هجوی مردم را خنداند، ادامه داد: ابزار خنده، قلم نویسنده برنامه است که در دیالوگ کاراکترهای آن برنامه جلوه گر می شود؛ لذا اینکه چنین رفتار و برخوردهایی ابزار خنده شود، مناسب نیست.

وی درباره برنامه های نوروز توضیح داد: سریال های نوروزی سطح پایین و ضعیفی داشت ولی برنامه های تحویل سال مخصوصا شبکه 3 خوب بود.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما همچنین گفت: تلویزیون در نوروز از برنامه های آرشیوی، استفاده زیادی کرد و برنامه های تولیدی و نو نداشتند در حالیکه عید یعنی نو بودن و نو شدن و با تکرار رابطه ای ندارد./

تخریب رسانه ملی با انگ کپی!

جام‌جم در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند

تخریب رسانه ملی با انگ کپی

ساختار برنامه‌سازی در همه جای دنیا با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، به هم شباهت دارد. با این حال آنچه اهمیت دارد این است که برنامه‌سازان بتوانند با بهره بردن از قالب‌های استاندارد آن را بومی‌سازی کرده و با خلاقیت به موضوعاتی بپردازند که برای مخاطبان جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

به گفته کارشناسان و منتقدان رسانه، الگو گرفتن از برنامه‌های موفق در همه جای دنیا مرسوم است و این فقط شامل حال برنامه‌های رسانه ملی نمی‌شود و می‌توان از قالب برنامه‌های موفق بهره‌برداری و آنها را بومی‌سازی کرد.

دکتر داوود صفایی، استاد دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات معتقد است الگو گرفتن از روش‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای فقط محدود به رسانه نیست و شامل حال حوزه‌های مختلف اعم از تولید، صنعت، کشاورزی، خدمات و ... هم می‌شود. البته این موضوع فقط در ایران صدق نمی‌کند و کشورهای دیگر هم این کار را انجام می‌دهند. لازم نیست همیشه برای اولین بار همه چیز را خلق کنیم.

تبادل فرهنگی

این استاد دانشگاه ادامه داد: بنابراین الگوگیری از برنامه‌های رسانه کار اشتباهی نیست و نمی‌توان به برنامه‌سازان خرده گرفت. در الگو گرفتن مبحث جغرافیا، اقتصاد، فرهنگ و ... مطرح است.

به عنوان مثال کشورهای گرمسیری از کشورهای گرمسیری الگو می‌گیرند یا برخی مواقع شباهت‌هایی در فرهنگ وجود دارد و همین باعث الگو گرفتن می‌شود. به همین دلیل ما نباید نام آن را کپی‌برداری بگذاریم. چه ایرادی دارد از قالب‌هایی در برنامه‌سازی استفاده کنیم که امتحان‌شان را درست پس داده‌اند. اما باید قالب‌ها را بومی‌سازی کرد تا با فرهنگ ما همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به ترجمه اشعار فارسی به زبان‌های مختلف گفت: به عنوان نمونه رباعیات خیام به زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی ترجمه شده است. در واقع کشورهای دیگر از ادبیات فاخر ایران استفاده می‌کنند. پس باید به آنها خرده بگیریم که چرا از ادبیات ما الگوبرداری می‌کنند. همه کشورها با هم تبادل فرهنگی، اقتصادی و... دارند و نباید به این مساله خرده گرفت.

صفایی عنوان کرد: سریال‌های ایرانی در کشورهای عربی، ترکیه، افغانستان، پاکستان و... پخش می‌شود و حتی برخی از این کشورها به‌دلیل قرابت فرهنگ از موضوعات سریال‌های ما برای ساخت استفاده می‌کنند و الگو می‌گیرند. پس چرا ما اینها را نمی‌بینیم؟ در مجموع معتقدم می‌توان از برنامه‌های موفق دنیا الگو گرفت، فقط شرط لازم این است که بتوانیم با خلاقیت آن را بومی‌سازی کنیم تا به ارزش‌های آن افزوده شود. از سوی دیگر استفاده از طرح‌هایی که امتحان‌شان را درست پس داده‌اند، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و با توجه به مساله بودجه، این کار مقرون به صرفه است.

جلب مخاطب

منوچهر اکبر‌لو، منتقد در پاسخ به این‌ پرسش که آیا می‌توان از برنامه‌های موفق دنیا الگو گرفت، توضیح داد: استفاده از الگوهای موفق در جلب مخاطب در همه زمینه‌ها اعم از سریال‌های داستانی، مسابقات و برنامه‌های تفریحی امری رایج تلقی می‌شود، چراکه فرض برنامه‌ساز بر این قرار می‌گیرد که این الگو پیش از این در مواجهه با تماشاگر موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: اما از آن‌سو باید توجه داشت که ویژگی‌های مخاطبان در فرهنگ‌های مختلف تفاوت می‌کند. یعنی هنگام الگو گرفتن، برنامه‌ساز باید بتواند آن را بومی‌سازی کند.

این بومی‌سازی از طراحی صحنه و روابط آدم‌ها در سریال‌ها گرفته تا نحوه برخورد مجری با مهمانان در برنامه‌های سرگرم‌کننده باید در نظر گرفته شود. در غیر این صورت با توجه به مقایسه دائمی مخاطب بین برنامه موردنظر و نسخه اصلی کار، پذیرش برنامه را برای برنامه‌سازان دشوار می‌کند. البته در حال حاضر شاید بیشتر به‌خاطر مسائل مادی کمتر این خلاقیت در کپی برداری صورت می‌گیرد و همه از نویسنده گرفته تا کارگردان و... به دنبال نسخه‌های آماده هستند و بومی‌سازی صورت نمی‌گیرد و همین باعث می‌شود همه زحمات برنامه‌سازی به هدر برود.

این منتقد اشاره کرد: در واقع در این مواقع سرعت در تولید و به‌موقع رساندن به آنتن باعث می‌شود خلاقیت صورت نگیرد و طبیعی است مخاطب حتی اگر اطلاعی از روند تولید نداشته باشد، هنگام مشاهده آن را کپی می‌داند و در ساخت برنامه شتاب و کمبود ایده خلاقانه را شاهد است. بنابراین می‌توان ایده‌های مختلف برنامه‌سازی در دنیا را با خلاقیت ایرانیزه کنیم.

اقتباس از طرح‌های خوب

سیدعلی احمدی، تهیه‌کننده برنامه خندوانه درباره الگو گرفتن از برنامه‌های موفق شبکه‌های دنیا اعتقاد دارد در امر برنامه‌سازی می‌توان از مدل‌های موفق الگو گرفت، اما آنچه اهمیت دارد این است که چگونه این اتفاق انجام شود که متناسب با فرهنگ و رسانه ما باشد. وی عنوان کرد: بنابراین کپی کردن چیز بدی نیست و برنامه‌ساز می‌تواند با الگو گرفتن از طرح‌های خوب رسانه‌ای و بهره بردن از ایده‌های نو و تازه برنامه را برای مخاطبان جذاب کند. ضمن این‌که همه شبکه‌های مختلف دنیا از قالب‌هایی که خوب جواب پس داده، الگو می‌گیرند.

بومی‌سازی در دنیا متداول است

مهراب قاسمخانی، سرپرست نویسندگان برنامه دورهمی در یکی از پست‌های اینستاگرامش نوشته است: یکی از اخلاق‌های بانمکی که بعد از گسترش فضای مجازی در ایران به‌وجود آمده، تمایل به مچ‌گیری است و جدیدترین اکتشاف این دوستان هم این بوده که دورهمی، خندوانه، شب کوک، نود و ... همگی کپی هستند. این در حالی است که در همه جای دنیا این روش در برنامه‌سازی تلویزیونی مرسوم است. برای مثال همه «تلنت شو»‌های جهان از فرمول یکسانی پیروی می‌کنند. یعنی جدا از این‌که بعضی از شبکه‌ها کپی‌رایت یک برنامه را می‌‌خرند (که به دلایل مختلف اینجا امکان‌پذیر نیست) و دقیقا همان برنامه را می‌سازند، دیگران هم از همان فرمول‌ها در محتوا و فرم استفاده می‌کنند. برنامه‌های آشپزی یا برنامه‌های معروف به تاک‌شو هم همین‌طور. این موارد در سریال‌ها زیاد به چشم می‌خورد. به عنوان نمونه چند کشور سریال فرندز را عینا ساخته‌اند، اما با بازیگران بومی و محتوا را هم بومی کرده‌اند. بنابراین دوستانی که احساس پوآرو بودن به آنها دست داده، مشخص است که از تولیدات تلویزیون دنیا بی‌خبر هستند.

هیاهو برای هیچ

در شبکه‌های مختلف تلویزیون دنیا برنامه‌هایی با محوریت گردشگری و پرداخت به حیات‌وحش تولید می‌شود. به عنوان نمونه در ارتباط با پارک ماسایی مارا بارها مستندهای متنوعی ساخته شده و تولید مستندهایی با این موضوع به هیچ وجه باعث نشده برنامه‌ساز دیگری به این مساله فکر نکند که مستندی با این محوریت بسازد.

درباره مشاغل سخت دنیا بارها مستندهای مختلفی با عناوین متنوع ساخته شده و این موضوع بارها دستمایه ساخت مستند در رسانه ملی هم شده است که در این باره می‌توان به مستند خسته‌نباشید اشاره کرد. همچنین درباره طراحی خانه‌های قدیمی به شکل مدرن در شبکه‌های مختلف خارجی برنامه‌های جذابی ساخته شده و تولید چنین برنامه‌هایی ادامه دارد.

استعدادیابی جزو موضوعاتی است که بارها دستمایه ساخت برنامه‌های متنوع شده است و هیچ یک از شبکه‌های دنیا نمی‌توانند ادعا کنند مبدع این برنامه خودشان هستند. شاید باید گفت معروف‌ترین این نوع برنامه‌ها با آمریکا شروع شد و بعد از آن در انگلستان، آلمان، کشورهای آسیایی و .... تولید شد.

روزنامه هفت صبح دیروز در صفحه 11 مطلبی با عنوان ری‌ استارت ژنرال منتشر کرده است. در این متن آمده است: برنامه دورهمی با وجود تمام نقاط ضعف و حواشی فراوانی که دارد برای مدیری، اتفاق ویژه‌ای را رقم زده. او بعد از مدت‌ها توانست با این برنامه به دوران اوج برگردد. مهم‌ترین نقطه قوت دورهمی، پلاتوگویی مهران مدیری، گفت‌وگوهای متفاوت با چهره‌ها و قراردادن آنها در موقعیت‌های جذاب است. تراشیدن سبیل سروش صحت و نیما فلاح و کچل کردن یکی از افراد حاضر در استودیو.

برنامه‌های آموزشی آشپزی و مسابقاتی که با این محوریت تولید شده، بارها در شبکه‌های مختلف دنیا تولید و پخش شده است. تولید این برنامه‌ها به حدی زیاد است که نمی‌توان کشور مبدع این برنامه‌ها را پیدا کرد.

روزنامه جام جم


 سلام دوستان..

یه خبر خوب:)

سریال پاورچین از شبکه البرز هر شب داره پخش میشه.

فکر میکنم الآن قسمت ۱۵ باشه.

واکنش تهیه کننده دورهمی

پس از اعلام تذکر صدا و سیما به مهران مدیری و گروه سازنده دورهمی, تهیه کننده این مجموعه از حمایت صدا و سیما تشکر کرد!


تذکر به سازندگان برنامه دورهمی

تهیه‌کننده‌ی «دورهمی» درباره‌ی تذکر قائم مقام معاون سیما برای رعایت شأن مهمانان در این برنامه طنز، توضیح داد: این تذکر به آقای مدیری داده نشده و به ما داده شده که صحت هم دارد و تذکرشان کاملا درست بوده است؛ ما باید خودمان را اصلاح کنیم.

هاشم رضایت در همین زمینه گفت: ما باید شأن مهمانان برنامه «دورهمی» را بیشتر حفظ کنیم که مشکلی پیش نیاید. من به عنوان تهیه‌کننده برنامه «دورهمی»، از مسوولان سازمان صداوسیما و آقایان دکتر پورمحمدی (معاون سیما)، دکتر کرمی (مدیر شبکه نسیم) و همچنین رییس سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم که با راهنمایی‌هایشان به ما کمک می‌کنند تا برنامه بهتری داشته باشیم.

وی درباره‌ی تغییر زمان پخش برنامه «دورهمی» پس از تعطیلات نوروز، اعلام کرد: تا اواخر هفته جاری زمان دقیق پخش این برنامه مشخص خواهد شد.

تهیه‌کننده «دورهمی» در پایان متذکر شد: برنامه «دورهمی» یک کار گروهی است و یک کارگردان و نویسنده واحد ندارد؛ این در حالی است که بسیاری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها اینگونه منتشر می‌کنند که «دورهمی» به کارگردانی آقای مدیری و نویسندگی آقای ژوله ساخته می‌شود؛ در حالی که این برنامه یک کار گروهی است که همه عوامل در آن مشارکت دارند.


شیوه برخورد «دورهمی» با مهمانان این برنامه، در روزهای اخیر واکنش‌های متفاوت و انتقادهایی را به همراه داشت که پس از تراشیدن موی سر نیما فلاح توسط مهران مدیری به اوج رسید؛ این در حالی است که سحر ولدبیگی - همسر نیما فلاح - در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به دفاع از برنامه «دورهمی» پرداخته است.

روزنامه ی هفت صبح/بازگشت موفق با ریش تراش برقی

بازگشت موفق با ریش تراش برقی



لطفا برای خوندن بقیه ی  متن به ادامه ی مطلب برید.

 

ادامه مطلب ...

مهران مدیری کارت زرد گرفت/تذکر جدی صدا و سیما به مهران مدیری

مهران مدیری کارت زرد گرفت


قائم مقام معاون سیما گفت: با رفتار تنبیه آمیز مجری شأن میهمانان برنامه نادیده گرفته شده است که این موضوع را بررسی کردیم و بلافاصله به عوامل برنامه تذکر جدی داده شد تا نسبت به موارد اخلاقی و رعایت سبک زندگی ایرانی اسلامی دقت بیشتری شود.

به گزارش جهان، قائم مقام معاون سیما گفت: مجموعه طنز دورهمی با وجود انتقادهایی که به آن می شود بازتاب خوبی در میان مخاطبان داشته و در مجموع میزان رضایتمندی از آن خوب بوده است.

رضا پورحسین در پاسخ به این سوال که آیا ارزیابی خاصی از نظرات مخاطبان ین برنامه وجود دارد گفت : طبق آنچه از مرکز پژوهش و سنجش افکار و روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام شده است این برنامه به دلیل طنز خوبی که دارد در مجموع توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

وی در پاسخ به این سوال که انتقادهایی نسبت به این برنامه به ویژه درخصوص رفتار مجری این برنامه در فضای مجازی انعکاس داشته است گفت: قبول دارم که در برنامه بعضاً سوالاتی مطرح شده که با فرهنگ ایرانی - اسلامی همخوانی ندارد و نیز با رفتار تنبیه آمیز مجری شأن میهمانان برنامه نادیده گرفته شده است؛ این موارد که به ما انعکاس داده شده است و بررسی کردیم بلافاصله به عوامل برنامه تذکر جدی داده شده است تا نسبت به موارد اخلاقی و رعایت سبک زندگی ایرانی اسلامی دقت بیشتری شود.


مجموعه کمدی دورهمی با ساختاری متفاوت نسبت به دیگر آثار نمایشی با آغاز نوروز 95 به روی آنتن شبکه نسیم رفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

____________________________________________

بازم شروع شد

اما دوستان،برنامه ی دورهمی جزء سه برنامه ی برتر نوروز شده

عکس یادگاری مهران مدیری با تماشاچیان

اینم از عکس یادگاری...

دورهمی جمعه ها و شنبه ها ساعت ۲۳:۱۵

تکرار: ساعت ۳ــ۷ــ۱۱ــ۱۷

دورهمی» مهران مدیری ادامه دارد + پست نیما کرمی درباره ی دورهمی

دورهمی» مهران مدیری ادامه دارد


» سرویس: فرهنگی و هنری - تلویزیون و رادیو

تهیه‌کننده برنامه «دورهمی» شبکه نسیم، از ادامه‌دار بودن این برنامه طنز پس از نوروز و در طول سال خبر داد.

هاشم رضایت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا اعلام کرد: برنامه «دورهمی» که پخش آن به مناسبت نوروز 95 در شبکه نسیم آغاز شد، ظرف یکی، دو سال آینده ادامه خواهد داشت. ساعت پخشی که پس از تعطیلات برای این برنامه در نظر گرفته خواهد شد، به‌زودی به طور قطع مشخص می‌شود.

وی گفت: طی هماهنگی که با شبکه نسیم خواهیم داشت، به‌زودی تایم مشخصی برای پخش برنامه «دورهمی» انتخاب خواهیم کرد که در زمان مناسب خودش به روی آنتن برود.

به گزارش ایسنا، برنامه «دورهمی» در ایام نوروز روزهای جمعه‌ و شنبه‌ ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه نسیم به روی آنتن رفت. مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، مهران رنج‌بر، محمد نادری و امیرمهدی ژوله در این مجموعه برنامه طنز به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل تولید برنامه «دورهمی» عبارتند از:

تهیه‌کنندگان: هاشم رضایت، حمید رحیمی نادی، طراح صحنه و دکور: مهدی هاشمی، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: پیام حسین سوری، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی، عکاس: مهراد اصلان زاده.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پست نیما کرمی(مجری) درباره ی دورهمی