ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡
ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡

...........

قسمت پانزدهم دورهمی امشب ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه



سریال مرد هزارچهره: هرشب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه آی فیلم.

سریال پاورچین : هرشب(به جز چهارشنبه ها) ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه استانی البرز.

دلایل جدایی «محراب قاسم‌خانی» از «دورهمی»

محراب قاسم‌خانی گفت: من و برادرم پیمان به مدت ۳ سال است که اجازه فعالیت در تلویزیون نداریم و متاسفانه دوستان در سازمان صدا و سیما هیچ دلیلی برایم نیاورده‌اند و فقط گفتند ممنوع الکاری.
Image result for ‫دورهمی‬‎
خبرگزاری فارس: «محراب قاسم‌خانی» که پیش از این در عناوین غیر رسمی از او به عنوان کارگردان برنامه «دورهمی» نام برده می‌شد، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره عدم حضورش از هفته پیش در این برنامه گفت:‌ از هفته گذشته به من اعلام کردند که دیگر نباید در لوکیشن برنامه «دورهمی» حضور پیدا کنم و به عبارتی ممنوع الورود به لوکیشن شدم.

وی ادامه داد:‌ تا الان هم برای رفع این ممنوعیت پیگیری‌های فراوانی کردم که لااقل دلیلش را متوجه شوم، اما متاسفانه دوستان در سازمان صدا و سیما هیچ دلیلی برایم نیاورده‌اند و تنها به گفتن این جمله بسنده کردند که ممنوع الکاری.

نویسنده سریال «پژمان» در ادامه افزود: حتی از سه سال پیش من را در صدا و سیما ممنوع کردند و در این مدت نیز دو متن برای سریال نوشتم که یکی از آنها «تلفن» نام داشت و قرار بود تا مسعود ردایی و سعید آقاخانی آن را بسازند،اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد و بعد از آن نیز چند قسمت از متن سریالی دیگر را در حال نگارش داشتم که به یکباره همه چیز  منتفی شد.

قاسم‌خانی با اشاره به حضور خود در شبکه‌های مجازی نیز گفت:‌ همانطور که می‌دانید در شبکه‌های مجازی فعالیت پررنگی دارم، اما این موضوع، دلیل ممنوع بودن کارهای من نیست،چراکه برادرم پیمان قاسم‌خانی هم با اینکه هیچ صفحه‌ای در این شبکه‌ها ندارد، ممنوع الفعالیت است.
نویسنده سریال «ساختمان پزشکان» در ادامه بیان داشت:‌ به هر حال «دورهمی» برنامه‌ای بود که ایده اولیه‌اش با من بود و حضور در آن را بسیار دوست داشتم،اما زمانی که چندین بار می‌گویند نباید قدم در لوکیشن برنامه بگذاری دیگر به غرور آدم برمی‌خورد.
 برنامه «دورهمی» از نوروز 95 روی آنتن شبکه نسیم رفت و در آن افرادی چون:‌مهران مدیری،سیامک انصاری،الیکا عبدالرزاقی،شقایق دهقان،مهران رنجبر،امیرمهدی ژوله و ... به ایفای نقش پرداختند. همچنین از ابتدای کلید خوردن این برنامه، نام محراب قاسم‌خانی به عنوان کارگردان این برنامه مطرح شد،اما از قسمت ابتدایی نام او در تیتراژ «دورهمی» دیده نمی‌شد تا اینکه به جدایی وی از این برنامه که خود کارگردان آن بود منجر شد.

قسمت چهاردهم دورهمی

قسمت چهاردهم دورهمی امشب ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه نسیم.

مهمان این قسمت: وحید طالبلو

تکرار:ساعت ۳:۰۰ــ۷:۰۰ــ۱۱:۰۰ــ۱۷:۰۰

پشت صحنه ی دورهمی

امروز پشت صحنه ای از «دورهمی »در برنامه ی شما وسیما پخش شد که میتونید از اینجا تماشا و دانلود کنید.

عکس هایی از پشت صحنه ی دورهمی

در پشت صحنه ی دورهمی





دوعکس زیبا

تمرین دورهمی...

در اتاق خلبان:)

از پیج mehran_modiri

تقابل جالب حماسه‌ساز ملبورن با مهران مدیری

تقابل جالب حماسه‌ساز ملبورن با مهران مدیری

حماسه ساز ملبورن در برنامه دورهمی حضور پیدا می کند.


ورزش سه: برنامه تلویزیونی دور همی به کارگردانی مهران مدیری چند ماهی است توانسته مخاطبان زیادی به خود جذب کند. 

 

در این راستا تهیه کننده این برنامه از خداداد عزیزی دعوت کرده تا در آینده ای نزدیک در استودیو حضور پیدا کند. 

خداداد عزیزی در این باره به "ورزش سه" می گوید: از طریق برخی دوستان با من تماس گرفته شده است. 

 واقعیت این است که در مشهد کارهایی دارم که باید انجام دهم. با این حال هر زمان فرصت کنم به برنامه مهران مدیری می روم. 

او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: من از طرفداران مهران مدیری هستم. برنامه های طنز او عالی است و مشکلات اجتماعی را خیلی خوب نشان می دهد. مجموعه شب های برره مدیری را دوست داشتم و دنبال می کردم. 

به نظر می رسد مناظره جالبی میان خداداد عزیزی و مهران مدیری در جریان این مسابقه شکل بگیرد.

مهران مدیری و رازهای محبوبیت

مهران مدیری و رازهای محبوبیت

متن و حاشیه مجموعه دورهمی

بهزاد عشقی منتقد

مردم چرا مهران مدیری را دوست می‌دارند؟ این سوالی است که درباره رضا عطاران نیز طرح کردیم و کوشیدیم پاسخی برایش بجوییم. راز محبوبیت مدیری در چیست؟ چرا این بازیگر بیش از دو دهه توانسته است در راس ستارگان طنز ایران قرار گیرد؟ مدیری به تعبیری محصول سال‌های پس از جنگ تحمیلی است. دوران نوزایی و سازندگی بود و مردم پس از سال‌های ستیز و مقاومت و ایثار و شهادت، به اندکی سرخوشی نیازمند بودند. ارسطو می‌گوید که هیچ روح بزرگی از اندکی طنازی معاف نیست. انسان خلاق و سازنده نمی‌تواند طناز نباشد. یا اینکه با روحیه عبوس نمی‌توان امیدوار بود و جامعه خود را نو کرد. در چنین وضعیتی مدیری آمده بود که با طنز و سرخوشی اندکی به جامعه آرامش بخشد. اما خنده و سرخوشی تنها برای فراموشی و مرهم‌گذاشتن روی زخم‌های کهن نیست. خنده یا کمدی، باز هم به گفته ارسطو، تمسخر رفتار‌های ناصواب و برگذشتن از نابسامانی و آفریدن جامعه‌ای بسامان‌تر است. دوران پساجنگ فقط نوش نبود و گاهی نیش هم بود، فقط برگذشتن از هراس نبود و گاهی نیز تجربه کردن واهمه‌های جدید بود. قشر نوکیسه جدیدی شکل می‌گرفت که فقط به پول و کسب درآمد می‌اندیشید و می‌کوشید با نهان‌روشی و پشت هم‌اندازی و رشوه‌خواری و چاپلوسی، موقعیت خود را در جامعه تحکیم ببخشد. مدیری در طنز‌های خود به‌طور غالب موقعیت چنین قشری را به ریشخند می‌کشید. یا اینکه نقاب از چهره چنین آدم‌هایی بر می‌داشت و سرشت درونی آنها را عریان می‌کرد. درواقع مردم بخشی از دغدغه‌ها و دلخوری‌های خود را در طنز‌های مدیری می‌دیدند و احساس آرامش می‌کردند. اما راز محبوبیت مدیری فقط در این نبود. بعضی بازیگران فی‌نفسه طنازند و بعضی دیگر هر قدر که شکلک‌سازی و لود‌گی می‌کنند باز هم نمی‌توانند کسی را بخندانند. رنه کلر می‌گوید که شما چارلی چاپلین را در اتاقی دربسته محبوس کنید و گوشه‌ای بنشانید، او با سکون و سکوت خود نیز می‌تواند بیننده را از خنده بی‌تاب کند. مهران مدیری به این طیف نزدیک‌تر است و بدون اغراق و لودگی نیز می‌تواند خنده‌دار باشد. از سوی دیگر مدیری طنز تازه و بدیعی با خود آورده بود که تا آن زمان در سیمای ما سابقه نداشت. طنز پیشامدیری لطیفه‌هایی ارزان و پیش‌پاافتاده بود که با بازی‌های اغراق‌آمیزی ارائه می‌شد. اما در بازیگران مدیری هیچ نوع فشار و اغراقی دیده نمی‌شد. بازیگران به میان حرف هم می‌پریدند، تپق می‌زدند، چندان مقید به فن بیان به سیاق بازیگران تئاتر نبودند و بیشتر به شکل مردم کوچه و بازار صحبت می‌کردند. در عین حال مدیری با گوشه‌چشمی به تئاتر آوانگارد و نمایش‌های ابزورد، شبح‌آمیزترین و فانتزی‌ترین موقعیت‌ها را به تجربه‌ای ملموس بدل می‌کرد. این تازگی و بداعت با پاسخ مثبت جامعه مواجه شد و مدیری و گروهش محبوبیت زیادی بین مردم به دست آوردند. مدیری با شب‌های برره و مرد هزارچهره به اوجی رسید که دیگر نتوانست از آن فراتر برود. یا امکان فرارفتن از آن دیگر برایش میسر نشد. اجرا‌های ساده مدیری که معمولا در پلاتو یا در یک مکان اتفاق می‌افتاد، به مجموعه‌هایی بدل شد که دکورها و مکان‌های متعدد و چهره‌آرایی و طراحی لباس پیچیده و شکوهمندی داشت. رویکرد معنایی و انتقادی مدیری نیز عمق بیشتری پیدا کرده بود. حالا انتظار از مدیری بالا رفته بود و مجموعه‌های دیگر، به‌خصوص مجموعه‌ای در اندازه «درحاشیه»، نمی‌توانست از مخاطب پاسخ مثبت بگیرد. درحاشیه قرار بود مجموعه‌ای جنجالی درباره کاستی‌های خدمات پزشکی باشد. البته جنجالی بود اما خود مجموعه چه از نظر رویکرد انتقادی و چه به لحاظ اجرایی چندان دلچسب و رضایت‌بخش نبود. درواقع جنجال‌های حاشیه‌ای کمک کرد مجموعه‌ای که قابل دیدن نبود تا حدودی جلب‌نظر کند و دیده شود. اکنون مدیری با مجموعه دورهمی بازگشته است تا بار دیگر آهنگ موفقیت‌های قبلی خود را تجدید کند. در بخش‌های نمایشی این مجموعه یک خانه‌تکانی اساسی کرده و از پاره‌ای از بازیگران مجموعه‌های قبلی، که بر اثر حضور در کمدی‌های ارزان و تیپ‌سازی‌های مسطح دیگر جذابیتی برای مخاطب نداشتند، استفاده نکرده است. سیامک انصاری از معدود بازیگران باقی مانده است که به تعبیری امضای مدیری به حساب می‌آید و بار دیگر همان نقش مدیری‌وار خود را در این مجموعه باز می‌آفریند. غریبه‌ای شهری و متمدن و امروزی که وارد محیطی می‌شود با آدم‌هایی بدوی و خودمحور که خود را عقل کل می‌پندارند و هرکس را که مثل آنها نیست دیوانه و عقب‌مانده می‌انگارند. چنانکه در شب‌های برره در فضایی فرضی و خیال‌انگیز به گذشته پرتاب می‌شود و سر از روستایی درمی‌آورد که مردمش غرقه در فساد و عقب‌ماندگی‌اند یا در قهوه تلخ طی سفری تاریخی با پادشاهی نالایق و درباریان فاسد همنشین می‌شود. حالا همان شخصیت درمجموعه دورهمی به‌عنوان داماد سرخانه با قشر نوکیسه و تازه به دوران رسیده همراه شده است. ژان پل سارتر می‌گوید روشنفکر مادام که به کانون‌های ثروت و قدرت خدمت می‌کند متخصص است، اما وقتی خطر می‌کند و نابسامانی‌ها را مورد چون و چرا قرار می‌دهد، همچون موجودی مزاحم مورد انواع شماتت‌ها قرار می‌گیرد. آیا انصاری در مجموعه‌های مدیری همین نقش را مکرر نمی‌کند؟ انصاری در این مجموعه نه لودگی می‌کند و نه شکلک درمی‌آورد، نفس برخوردش با بلاهت‌های این خانواده موقعیت‌های کمیکی به بار می‌آورد که سخت خنده‌دار است. اما بانمک‌تر از همه در این مجموعه خود مدیری است که به‌عنوان راوی و مجری شاد‌ترین دقایق این مجموعه را رقم می‌زند. مدیری با عدول از کلیشه‌سازی و با صحبت‌های غیرمتعارف و گاه جسارت‌آمیز، لحظات نابی می‌آفریند که همدلی مخاطب را جلب می‌کند. مثلا مدام از نوکیسه‌هایی یاد می‌کند که سه‌شنبه‌ها به ویلای خود در شمال می‌روند تا به قول مدیری جوج (جوجه‌کباب) با نوشابه بخورند. بعد در یکی از قسمت‌ها سه نفر را از میان تماشاگران به صحنه دعوت می‌کند و به آنها شلوارک گلدار می‌پوشاند و به هرکدام سیخی می‌دهند تا کباب سیخ بزنند. در واقع به این ترتیب خواسته است به صحبت‌های خود تجسمی تصویری بدهد. این صحنه صرفا به کمک ملاحت مدیری و این تصویر‌سازی بسیار بانمک‌تر و خنده‌دار از کار درآمده است. درواقع بازی‌های تک‌نفره مدیری و نوع مراوده‌اش با تماشاگران و میهمانان به جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه بدل شده است. این نشان می‌دهد مدیری خود گاهی به تنهایی می‌تواند اثری طنزآمیز را به کمال برساند. در هر صورت مدیری پس از شکست‌های اخیر یک گام به جلو برداشته و با مجموعه دورهمی تا حدودی خود را بازیافته است.

در کنار امیردانایی،دیشب در پشت صحنه ی دورهمی

در کنار امیردانایی،دیشب در پشت صحنه ی دورهمی