ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡
ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡

دوئل دو کاربلد در شبکه تازه‌کار

مدیری و جوان با تماشاچی‌هایشان می‌آیند
دوئل دو کاربلد در شبکه تازه‌کار
هرسال با فرا رسیدن نوروز، صداوسیما هم یک خانه تکانی اساسی می‌کند و با برنامه‌های متنوع سعی در سرگرم کردن مخاطبان خود دارد؛ ولی امسال در شبکه نسیم شاهد رویارویی دو اثر متفاوت با حضور کارگردان بی‌حاشیه سریال «درحاشیه» به عنوان بازیگر در مجموعه «دورهمی» و مرد خوش‌خنده «خندوانه» در فصل سوم این مجموعه هستیم
مهران مدیری یا رامبد جوان؛ مسئله این است
با قرار گرفتن مجموعه «خندوانه» و «دورهمی» در یک شبکه، قطعا مخاطبان شبکه نسیم و بینندگان این دو مجموعه درگیر قضاوت خواهند شد. در ارتباط با این تصمیم شبکه «نسیم» حسین کرمی توضیح داده است که: «یک برنامه شاد در کنار برنامه خندوانه، هم باعث تنوع می‌شود و هم فرصت رقابت فراهم می‌کند تا هر دو برنامه با کیفیت بهتر ارائه شوند و هم فرصتی فراهم می‌کند تا گروه‌ها در شرایط بهتر و با فشار کمتر کار کنند. تدارک برنامه خندوانه برای هر شب، فشار زیادی به گروه تولید خندوانه وارد کرده بود. یک برنامه هم‌وزن خندوانه کمکی است که هم مخاطب راضی باشد و هم هر دو گروه بهتر برنامه بسازند و با هم رقابت کنند.»
در نهایت قضاوت اینکه کدام یک از این دو برنامه موفق‌تر خواهد بود کار مشکلی است؛

در یک طرف رامبد جوان را داریم که در دو فصل ساخته شده از خندوانه، که حدود ۳۰۰ قسمت را شامل می‌شد، با اضافه کردن آیتم‌های مختلف و موزیک‌های جوان‌پسند، صحنه‌گردانی خوب خودش به عنوان مجری و دعوت مهمان‌های نام‌آشنا موفقیت چشم‌گیری را داشته و توانسته است با حضور جناب‌خان و لهجه گرم جنوبی‌اش حسابی در دل مخاطبان جا باز کند و با آیتم‌های مختلف ریتم برنامه را از کند و تکراری شدن نجات دهد. هرچند با همه این نقاط مثبت باز هم سوال‌هایی وجود دارد از جمله این که آیا مهمان‌های دعوت شده در سری سوم هم جذابیت مهمان‌های دوره اول و دوم را خواهند داشت، سبک استندآپ کمدی‌ها با تغییر همراه خواهد بود و همچنین آیتم‌های جدید کیفیت و خلاقیت هم‌سطح یا بالاتر از آیتم‌های قبلی را خواهند داشت؟ بنا بر اعلام سایت خندوانه، این برنامه دارای بخش‌های جدیدی از جمله کاروان ایران‌گردی است و علاوه بر جناب‌خان زمزمه حضور عروسک جدیدی نیز به گوش می‌رسد. اما باید دید بنا بر گفته جواد فرحانی تهیه‌کننده برنامه خندوانه که تاکید کرده «اعضای تیم خندوانه شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند تا بتوانند لبخند را بر لب مردم بنشانند» با وجود برنامه «دورهمی» چقدر این تلاش نتیجه خواهد داد و تیم تقریبا ۱۰۰ نفری این مجموعه تا چه اندازه موفق خواهند بود.

و اما در طرف دیگر مهران مدیری را داریم که شاید به جرات بتوان گفت بهترین طنزپرداز ایرانی دهه ۷۰ تا به امروز است. او تا جایی قوی ظاهر شده که نامش برای خیلی از مخاطبان مجموعه‌های طنز نوعی برند است. این محبوبیت تا آنجا ادامه دارد که با گذاشتن یک گفت‌وگوی کوتاه و مستقیم با مخاطب، که نشان از خوش‌فکری مدیری دارد، در اول سی‌دی‌های مجموعه«قهوه تلخ» با این تاکید که لطفا کپی نخرید، این سریال توانست عنوان پرفروش‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی را کسب کند  و موفق‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی نیز در زمان خود باشد. و حال با چنین سابقه قابل احترامی، مهران مدیری با ایفای نقش در مجموعه «دورهمی» به شبکه نسیم پا گذاشته است. البته باید اشاره کرد که چون تا به حال این مجموعه روی صفحه نمایش تلویزیون نرفته است، نقاط مبهم زیادی در ذهن مخاطب درمورد طنز بودن این برنامه و چگونگی کیفیت اجرای آن ایجاد می‌شود؛ سوال‌هایی که تا پیش از دیدن قسمت‌های اول این مجموعه برطرف نخواهند شد. اما برای روشن شدن کمی از ابعاد این موضوع هاشم رضایت یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه گفته است: «هر قسمت از برنامه «دورهمی» بخش‌های متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به استندآپ کمدی و گفت‌وگو با بازیگر مهمان اشاره کرد. بخش نمایشی این برنامه در هر قسمت یک بازیگر مهمان دارد که بعد از پایان نمایش، بازیگران پای صحبت بازیگر مهمان می‌نشینند و با او گفت‌وگو می‌کنند و دکور برنامه، این قابلیت را دارد که میزبان حداقل ۳۰۰ نفر باشد» در این برنامه که به شکل تئاتر اجرا می‌شود، به جز مهران مدیری بازیگران مطرحی چون سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی و نویسنده محبوب این روزهای مردم امیرمهدی ژوله به ایفای نقش می‌پردازند. مهم‌ترین ویژگی برنامه «دورهمی» تعداد قابل توجه تماشاگران حاضر در برنامه است. آن‌ها در روند برنامه مشارکت دارند و علاوه بر نمایشی که در هر قسمت برایشان تدارک دیده شده، شنونده قطعات موسیقی هستند که به صورت زنده با حضور خوانندگان مطرح کشور اجرا می‌شود و این مسئله می‌تواند یکی از نقاط قوت این مجموعه به حساب بیاید. کسانی که علاقه‌مند شرکت در این برنامه باشند می‌توانند طی فراخوانی که برای حضور در برنامه منتشر خواهد شد، ثبت‌نام و به نوبت در این برنامه شرکت کنند.

جزئیاتی از دورهمی و خندوانه
«دورهمی» برای شب‌های آخر هفته تدارک دیده شده و قرار است از پایان سال، پنج شب در هفته برنامه «خندوانه» و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برنامه «دورهمی» به تماشاگران شبکه نسیم ارائه شود. البته اگر این مجموعه تا آخر امسال به پخش نرسد، از نخستین روزهای بعداز تعطیلات نوروزی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. تاکنون یک قسمت از برنامه «دورهمی» تصویربرداری شده و آماده پخش است و بقیه قسمت‌ها نیز در دست تولید قرار دارد. برزو ارجمند به‌عنوان بازیگر مهمان در اولین قسمت این برنامه حضور داشته است. سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: تهیه کنندگان: هاشم رضایت، حمید رحیمی نادی، طراح صحنه و دکور: مهدی هاشمی، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: پیام حسین سوری، مشاور رسانه ای: امین اعتمادی، عکاس: مهراد اصلان زاده.
سجاد افشاریان نویسنده خندوانه هم درباره این مجموعه گفته است: «فصل سوم «خندوانه» از فصل‌های پیشین این مجموعه جالب‌تر خواهد بود.» جواد فرحانی نیز با اشاره به اینکه خندوانه امسال به جای جای ایران سفر می‌کند، افزود: «حضور تماشاچیان این بار چند برابر می‌شود و با بخش‌های جدیدی که تدارک دیده‌ایم، علاوه بر جناب‌خان شاهد حضور عروسک‌های دیگری نیز هستیم». وی در واکنش به حضور دورهمی در شبکه نسیم نیز افزود: «در کل رقابت را دوست دارم، دیگر چه رسد به اینکه در «دورهمی» اغلب دوستانم (مهران مدیری، امیرمهدی ژوله، سیامک انصاری و...) حضور دارند. رقابت سالم باعث بالا رفتن سطح کیفی برنامه‌ها خواهد شد و جای خندوانه‌ها در تلویزیون خالی است.»