ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡
ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

ஜ مهران مدیرے و دیگر هیچ ஜ

♡مـــهران مـــدیـــری♡

گزارشی قدیمی از حضور مهران مدیری در جشن جام جم!! نطر یادتون نره:)

در جشن9سال پیش(1385) شبکه جام جم که مهران مدیری حضور داشت حرفهای جالبی رد و بدل شد که یکیش شغل فرزندان مهران مدیری بود

گزارش کامل رو بخونین جالبه

مجریان برنامه آقایان رشید پور و شهریاری بودن.

سیامک انصاری و شقایق دهقان با اینکه جزو برترین ها بودند در جشن حضور نداشتند و فقط مهران مدیری حضور داشت و جایزه هایی رو به عنوان بهترین کارگردان طنز و بهترین بازیگر طنز دریافت کرد.

برترین های بخش های مختلف رو خوندن .اونا میومدن بالا جایزشونو می ذاشتن یه گوشه و اون بالا می ایستادن.

شهریاری وقتی مدیری اومد بالا گفت:علاوه بر مردم که مخاطب کارهای مدیری هستن منتقدها هم میگن که

 مهران مدیری در عرصه طنز تلویزیونی و برنامه سازی تلویزیونی یک اتفاق بود.

(مدیری بر خلاف جشن شبکه 3 که رسمی اومده بود این دفه همون کاپشن آبی که پشت صحنه تنش بود رو پوشیده بود و مشخص بود که از سر لوکیشن برره اومده )

بقیه برترین ها  رو هم خوندن و همه اومدن بالا.حالا مهران مدیری،صدیق صحت،سعید سلطانی،مریم امیرجلالی و حیاتی(گوینده خبر) به عنوان برترین های شبکه جهانی جام جم در کنار هم ایستاده بودن.دو مجری شروع کردن به گفت و گو با این چند نفر.از مدیری شروع کردن.

مدیری گفت: در مورد شبکه جهانی عرض می کنم ؛ ایرانیان خارج از کشور همیشه لطف داشتن و برنامه های ما  رو دیدن و ما رو در جریان پخش این برنامه ها در خارج از کشور گذاشتن.... وبعد هم  اشاره ای داشت به حضورش در برنامه چشم انداز.

رشید پور به مدیری گفت من دو تا سوال عجیب ازتون دارم.می تونین جواب ندین.اولیش این که من به سایت شما سر زدم و عکس های دوران نوجوانی و جوانی شما رو دیدم ،مربوط به زمانی که تئاتر کار می کردین.اون دوران  فکر می کردین که یه روزی بشین مهران مدیری ،محبوب ترین بازیگر طنز ایران؟

مدیری جواب داد:البته این که میگین محبوبترین لطف دارین، اما نه فکرشو نمی کردم اون دوران که تئاتر کار می کردم فکر نمی کردم که به این نقطه برسم و بیشتر به فکر این بودم که در آینده برای کشورم مفید باشم و ...

رشید پور سوال دومشو پرسید و گفت :چرا این مهران مدیری که همیشه مردم رو خندونده خودش پشت دوربین جدی است،چقدر شما اخمو هستید؟

مدیری پرسید:من اخمو ام؟(اتفاقا مدیری یه لبخند ته چهرش داشت،توی جشن شبکه سه مدیری خیلی خسته بود اما اینجا نه ،نمی دونم چرا رشیدپور برداشتش این بود که مهران مدیری در اون لحظه خیلی جدیه)

رشیدپور به شوخی گفت:آقای مدیری یه لبخند بزنین.مردم وحشت می کنن!

شهریاری گفت: مهران پشت دوربین 180 درجه با وقتی که جلوی دوربین هست فرق داره.مهران مدیری آدمیه که خودش در مصاحبه هاش همیشه میگه دوست داره کار جدی انجام بده .اهل مطالعه هست.آدم درون گراییه.برخلاف اینکه جلوی دوربین میخنده ،آدم جدی ایه(کلی از این حرفا زد) بعد گفت: بذارین از خودش بپرسیم چرا اومد طرف طنز؟

مهران مدیری اولین حرفی که زد این بود:خیلی ممنون(هر چی باشه غیر مستقیم کلی ازش تعریف کرده بود)

مدیری ادامه داد(همچین چیزی گفت درست یادم نیست): هر کاری بستگی به فضاش داره.وقتی  میریم جلو دوربین  برای اینکه بازی کنیم واقعا میریم که "بازی کنیم"  و با پشت دوربین متفاوته.

شهریاری پرسید:شما در همه کارهایی که تا حالا ساختید نقطه چین،پاورچین،شب های برره،بقیش یادم نیست...

رشید پور بقیشو ادامه داد:ببخشید شما،پلاک 13(حالا نمی دونم چرا گفت 13!) با خندیدن اضافه کرد :من اینا رو دیدم.

شهریاری:البته مردم بیشتر این آخری ها یادشونه.شما کودومو بیشتر دوست 
دارین؟

مدیری جواب داد:هر کاری بستگی به زمان خودش داره اما این کار آخری ،شب های برره رو بیشتر از همه دوست دارم.

رشید پور به مدیری و شهریاری گفت:شما دو نفر الان توی یه کادر جالب هستین.

هر دوشون برگشتن و پشت سرشون رو نگاه کردن.

رشید پور گفت:نه.شما دو تا رو میگم.آخه مهران مدیری در اوائل کار طنزش با شهریاری در برنامه بعد از خبر شوخی می کرد.

مدیری تایید کرد.

.......

در مورد زبان برره ای و تاثیرش بر زبان فارسی و مدارس و این چیزا صحبت شد.مدیری گفت :هفته پیش که مهمان شبکه جهانی بودم(برنامه چشم انداز)بعضی ها که در خارج از کشور زندگی میکنن زنگ می زدن و خوشحال بودن از اینکه بچه هاشون با وجود اینکه قبلا از یاد گرفتن زبان فارسی فرار می کردن و سعی نمی کردن یاد بگیرن و از زیرش درمیرفتن حالا حداقل این زبان برره ای رو یاد گرفتن و با این زبان صحبت می کنن و اینکه بعضیها میگفتن این برنامه باعث شده ما ایرانی ها  در گروه های سی،چهل نفری دور هم جمع بشیم و این برنامه رو تماشا کنیم.

و ادامه داد: یه آقایی از آمریکا زنگ زد که خانومش آمریکایی بود و فارسی بلد نبود.گوشی رو داد به خانومش که صحبت کنه .خانومش چند جمله انگلیسی صحبت کرد اما آخرش تنها چیزی که یاد گرفته بود این بود: من عاشق شوهرم بیده بیدم.

همه خندیدن.

شهریاری گفت:یه دختر خانومی که در کانادا تحصیل می کنه چند روز پیش به من میگفت که ما ایرانی ها اینقدر از این برنامه حرف زدیم که دوستان کانادایی ما میان پیش ما و این برنامه رو می بینن تا ببینن چیه.من ازش پرسیدم خوب خوششون میاد؟اون گفته:نه چون زیرنویسهای شما لهجه برره ای نداره.شما "ها" رو می نویسن"yes " در صورتی که "ها" با "بله" فرق می کنه.شما باید برین توی روستاهای انگلیس ببینین روستاییان اونا به "ها" چی میگن.

بعدم گفت که همون دختر خانومه گفته اونجا سر کلاس،همه چه ایرانی چه کانادایی و بقیه به هم میگن "جیگر".

همه خندیدن اما مدیری فقط لبخند زد .شهریاری گفت:آفرین به مهران مدیری که روش تاثیر گذاری بر مخاطب رو میدونه ....

و تموم شد.

قسمتی دیگه ای از جشن سوال از حیاتی بود،شهریاری گفت:شما بچه هاتون چند ساله شونه؟و بعد از جواب دادن حیاتی،شهریاری گفت این سوال رو از مهران مدیری نپرسیدیم،به سمت مدیری اومد و گفت:شما چند تا بچه دارین و آیا دوست دارن کار شما رو انجام بدن؟

مدیری:من دو تا دارم،یه پسر و یه دختر.پسرم 15 سالشه و دخترم نه سالشه.پسرم هنرستان موسیقی درس می خونه و ابوا و پیانو می زنه،دو سال دیگه تمام میشه ودخترم به نقاشی علاقه داره .نه،من بهشون گفتم که دنبال یه کارشرافتمندانه برن!(و بعد خندید)

بعدش هم "بیا بریم کوه" رو پخش کردن که به شکل محلی اجرا شده بود، نمی دونم خواننده کی بود اما محلی خوند و با رقص محلی هم همراهی شد.